فروشگاه الوان مارکت
نایلون استخری+ خرید

نایلون استخری+ خرید

163
۲ روز پیش
0

نایلون استخری+ خرید

نایلون استخری به عنوان عایق ضد رطوبت برای جلوگیری از هدر رفت آب در استخرها در ضخامت های مختلف تولید می شود.

نایلون استخری

یکی از مشکلاتی که استخرها را تهدید می کند، نداشتن عایق مناسب برای جلوگیری از رسوب و هدر رفتن آب است.اگر به عنوان یک کشاورز صاحب استخر یا حوضچه های ماهی این مقاله را می خوانید یا اگر در خانه خود استخر دارید، اغلب متوجه خواهید شد که در بازه های مختلف زمانی آب در آن کاهش می یابد

یکی از راه حل های این مشکل، پوشش دادن کف استخر با نایلون است که اغلب به آن نایلون عریض می گویند، این عمل کف و دیواره های استخر را از هدر رفتن مقدار زیادی آب مصون می دارد و از این نظر اگر فقط مقداری از سرمایه ی خود را برای خرید این نایلون ها خرج نمایید؛ می توانید از هدر رفتن سرمایه خود برای مدت طولانی به دلیل منع مصرف زیاد آب جلوگیری کنید.

نکته قابل توجه در مورد این نایلون ها این است که اکثر تولید کنندگان آنها از جمله ما برای اطمینان بیشتر و دقت در عملکرد این فرآورده ی ضمانت های چند ساله را به مشتری ارائه می کنیم و با توجه به ابعاد بزرگ آن نایلون های عریض نامیده می شود و اغلب در چندین رنگ تولید می شوند، هر رنگ برای یک کاربرد مناسب است.

رنگ آبی این نایلون معمولا برای پوشاندن کف و دیوار استخرها استفاده می شود، زیرا آن را بسیار زیبا جلوه می دهد و برای مخازن ماهی نیز نوع مشکی این نایلون مناسب تر است، البته اجباری در این مورد وجود ندارد. به دلخواه می توانید یک رنگ را انتخاب کنید؛ و کاملا اختیاری است، البته در صورت عدم تمایل به انتخاب نوع رنگی آن می توانید رنگ شفاف را انتخاب کنید.

Description: C:\Users\a\Downloads\solar-pool-cover-canada-640x470(2).jpg

این نایلون ها در واقع همان ورق های ژئوممبران HDPE هستند که نوعی پلیمر نفوذناپذیر است که نود و هفت درصد آن از پلی اتیلن و نیمی از آن از مواد افزودنی دیگر و بقیه از کربن سیاه تشکیل شده است. این افزودنی ها ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری و مقاومت در برابر کشش را ایجاد می کند.کاربرد این نایلون ها در انواع استخرهای کشاورزی، استخرهای پرورش آبزیان، استخرهای خانگی و شنا می باشد که اغلب در ضخامت های بالا تولید می شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر نور و اشعه خورشید دارند.

رنگ‌ها روشن‌تر این نایلون‌های پهن اغلب برای مصارف کشاورزی کاربرد دارد، اما قانون خاصی برای انتخاب رنگ آن‌ها وجود ندارد و کاملا سلیقه‌ای است، تنها چیزی که در مورد رنگ این محصول باید به آن اشاره کنیم کیفیت آن است. رنگ آن باید 100% وزن داشته باشد تا کیفیت محصول افزایش یابد.

البته گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توان از آنها برای جایگزینی نایلون در استخرها استفاده کرد، اما هر کدام معایب خاص خود را داشته و نمی توان گفت که 100 درصد خاصیت ضد نم و رطوبت دارد.قبل از پیدایش نایلون های عریض،مصالح زیادی برای کف و دیواره های استخر استفاده می شد که هزینه های هنگفتی را بر دوش مردم تحمیل می کرد که منجر به رفع این عیب با استفاده از بتن و سنگ سیمان شد.

همچنین اجرای آن زمان زیادی می گیرد اما استفاده از نایلون بهترین گزینه برای این کار است زیرا وظیفه عایق کاری را به خوبی انجام می دهد و علاوه بر سبک بودن و قیمت مناسب به راحتی قابل تعویض است. نصب سریعتر و ماندگاری بالایی برای آن وجود دارد.البته از این نایلون تنها برای کف و دیوار استخر استفاده نمی شود، بلکه از دیگر مصارف این محصول سقف استخر می باشد که در اندازه ها، رنگ ها و ضخامت های مختلف تولید می شود.

شاید باید بپرسید که چرا باید استخر سرپوشیده شود؟ در پاسخ باید گفت برای جلوگیری از آلودگی و ورود اجسام خارجی به داخل، برای کاهش تبخیر آب استخر در اثر تابش نور خورشید (تا هشتاد درصد) و ... روی استخر روکش گذاشته می شود.روکش استخر از جنس نایلون حبابی ساخته شده است تا مقاومت بیشتری در برابر خورشید و اشعه آن داشته باشد.

از مزایای استفاده از روکش استخر می توان به افزایش طول عمر سایر تجهیزات استخر اشاره کرد، زیرا در صورت ورود انواع کثیفی به داخل آب، زمان کار پمپ ها و فیلترهای آب افزایش می یابد و این کثیفی ممکن است باعث خرابی پمپ های مکش آب شود.مواد مورد استفاده در ساخت این نایلون ها پلی اتیلن بوده و عرض آن از دو تا نه متر و ضخامت آن از سه تا 0.75 میلی متر است.Description: C:\Users\a\Downloads\simple-pool-cover.jpg

انواع نایلون استخری

نایلون ها برای استخرها انواع مختلفی داشته و از نظر ابعاد، مواد افزودنی، ضخامت و ... کاربردهای متفاوتی دارند. این نایلون ها در دو دسته اصلی هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

نایلون استخری یو وی دار

نایلون مذکور از نوع عریض است که از پلاستیک بسیار ضخیم ساخته شده و دارای لایه ضد اشعه ماوراء بنفش می باشد که طول عمر و کارایی بالا از ویژگی های آن می باشد.

وینیل استخر نایلونی

در مطالب قبلی که به معرفی انواع دستکش یکبار مصرف پرداختیم با وینیل آشنا شدید وینیل نوعی نایلون است که از مواد بسیار سنگین تولید می شود و نسبت به نوع حبابی یا آفتابی که چند وقت پیش معرفی کردم طول عمر بیشتری دارد.ویژگی بارز وینیل خاصیت ارتجاعی بالای آن است و به همین دلیل محصولات زیادی مانند دستکش یکبار مصرف، نایلون پهن برای مصارف کشاورزی و عایق استخر و ... تولید و روانه بازار شده است.

Description: C:\Users\a\Downloads\استخر-کشاورزی-یا-استخر-ذخیره-آب.jpg

خرید و قیمت نایلون استخری

قیمت نایلون استخری از x تا Y دلار است. هنگام خرید نایلون پهن باید در نظر داشته باشید که ضخامت آن مهمترین عامل در انتخاب است.طبیعتاً هر چه این نایلون ضخامت بیشتری داشته باشد از هدر رفتن آب جلوگیری می کند و راندمان و دوام کار بیشتر می شود. فشار وارد شده توسط آب به کف و دیواره های آن بسیار زیاد است بنابراین برای دوام این نایلون و برای حفظ عملکرد آن باید نوع ضخیم تر را انتخاب کرد.

همانطور که اشاره کردیم، عرض این نایلون از 2 تا 9 میلی متر و ضخامت آن از 0.75 تا 3 میلی متر است.بهتر است نمونه هایی را خریداری کنید که از دو طرف خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش دارند تا بهتر از خود در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنند. بار دیگر تاکید می شود که برای خرید نایلونی که مقاومت بیشتر؛ و در برابر فشار آب، پارگی و انواع آسیب ها عمر بیشتری دارد، نوع ضخیم تر را انتخاب کنید، فاکتور مهم دیگری که باید قبل از خرید نایلون را ارزیابی کنید، مقاومت آن در برابر نور خورشید است

زیرا اکثر این نایلون ها در معرض نور خورشید قرار می گیرند و در صورت نداشتن لایه ی ضد اشعه ماوراء بنفش، طول عمر آنها کاهش می یابد و دچار افت کیفیت می شوند و نمی توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند، این نمونه ای از جلوگیری از هدر رفتن آب حوض است.

نظر خود را بنویسید...